Onderzoek bevestigt verband Omega 3 en Hartgezondheid

Een belangrijk ingrediënt voor de bescherming van het hart

 

  • Omega 3 kan de hartgezondheid verbeteren.
  • Het kan de hersengezondheid en verbeterde bloedsomloop stimuleren.
  • Eén GO-3-capsule voldoet aan‘healthy people’-richtlijnen.
  • GO-3 kan veilig elke dag worden ingenomen.

Iedere GO-3-capsule bevat 400mg aan plantaardige Omega 3, het equivalent van twee porties vette vis zoals makreel. Iedere GO-3-capsule bevat ook 160mg aan aanvullende ingrediënten die ervoor zijn gemaakt om de kracht en bio-beschikbaarheid van Omega 3 te versterken. Cardiologen raden 500mg Omega 3 aan voor gezonde mensen. Als u aan een bestaande hartaandoening lijdt zal uw cardioloog u misschien aanraden om 2 GO-3-capsules te nemen per dag.

Het medische vakgebied en zelfs de FDA erkennen de waarde van Omega 3 voor hartgezondheid

In het gerespecteerde tijdschrigt Science Daily heeft James O'Keefe, M.D., een cardioloog aan het Mid America Heart Institute in Kansas City, Mo., de resultaten geciteerd van verschillende grote tests die de positieve voordelen aantonen die in verband zijn gebracht met Omega 3-vetzuren, zij het uit vette vis of visoliecapsules.

"Het meest overtuigende bewijs voor de hart- en vaatvoordelen die Omega 3-vetzuren bieden komt uit drie grote, gecontroleerde tests van 32 000 deelnemers die willekeurig werden ingedeeld om Omega 3-vetzurensupplementen met DHA en EPA te krijgen of om als controle te dienen," legt Dr. O'Keefe uit. "Deze tests toonden verminderingen in hart- en vaatproblemen van 19 procent tot 45 procent. Alles bijeengenomen suggereren deze bevindingen dat er meer Omega 3-vetzuren ingenomen zouden moeten worden, zij het uit voedsel of uit visoliesupplementen, vooral voor mensen met of mensen de risico lopen op kransslagaderziektes."

De onafhankelijke website Wikipedia doet verslag van ander onderzoeksresultaten met betrekking tot Omega 3 en hartgezondheid.

In één Italiaans onderzoek voerden de onderzoekers een grote klinische studie uit met 11 324 patiënten die recent een hartinfarct gehad hadden. Behandeling met 1 gram Omega 3-vetzuren per dag verminderde het voorkomen van overlijden, cardiovasculaire dood en plotselinge hartsdood met respectievelijk 20%, 30% en 45%. Deze heilzame gevolgen werden van drie maanden af aan opgemerkt. 

Wikipedia noemt ook een Amerikaans onderzoek waarbij patiënten met een hoog triglyceridegehalte en slechte kransslagadergezondheid dagelijks 4 gram aan een combinatie van EPA en DHA samen met wat enkelvoudig onverzadigde vetzuren kregen. De patiënten met een erg ongezond triglycerideniveau (boven 500 mg/dl) verlaagden hun triglycerideniveay met gemiddeld 45% en hun VLDL-cholesterol met meer dan 50%. VLDL is een slecht type cholesterol en verhoogde triglyceriden kunnen ook een negatieve invloed hebben op de hart- en vaatgezondheid.

In tegenstelling tot visoliecapsules of de vis zelf, waarvan artsen aanraden om de consumptie te beperken vanwege vervuiling met zware metalen, kan GO-3 veilig elke dag ingenomen worden, zelfs bij veel hogere doses.

Citaat:

"Patiënten met hoge triglycerideniveaus kunnen baat hebben bij een behandeling met 3 tot 4 gram DHA en EPA per dag. Onderzoek heeft aangetoond dat deze dosering het triglycerideniveau verlaagt met 20 tot 50 procent."

Dr James O’Keefe, M.D. Mid America Heart Institute, Kansas City.

 

Bookmark and Share


Green Omega 3 60 V-Cap
1-2 Month Supply
Green Omega 3